Jak wybrać właściwą wodę?

arrow--right Wróć

Wspominaliśmy już o tym, jak ważne i dlaczego jest nawodnienie organizmu po treningu. Pora na odrobinę praktyki! Woda wodzie nierówna, dlatego podpowiadamy, w jaki sposób wybrać najlepszy „trunek”.

Jak wybrać właściwą wodę?

To wcale nie taka oczywista sprawa, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim sięgaj po wodę z dużą zawartością minerałów i najlepiej niegazowaną. Jak sprawdzić, czy dana woda zawiera optymalną ilość minerałów? Zerknij na etykietę swojej ulubionej wody. Posiada więcej niż 150 mg/l wapnia, 50 mg/l magnezu i 250 mg/l siarczanów? Brawo – pijesz wodę idealną do uzupełniania minerałów utraconych przy treningu. Jeśli Twoja woda posiada niższą zawartość tych pierwiastków, lepiej ją zmień, chcesz się przecież szybko zregenerować.

sięgaj po wodę z dużą zawartością minerałów i najlepiej niegazowaną

banner--article

Coś więcej niż sama woda

Nawodnie organizmu wbrew pozorom nie opiera się tylko na obowiązkowych 8 szklakach wody dziennie. Dostarczasz jej także, pałaszując owoce i warzywa. Utrzymaniu optymalnego nawodnienia organizmu służą również wartościowe składniki odżywcze, których wcale byś o to nie podejrzewał – jak choćby zdrowe tłuszcze posiadające zbilansowaną zawartość kwasów omega-3 i omega-6. Znajdziesz je w nasionach chia, lnu czy konopi. To tego stanowią pyszną przekąskę!

Nieoceniony okazuje się też kokos. To prawdziwy bohater regeneracji po treningu! Znajdująca się w jego wnętrzu woda kokosowa to naturalne źródło elektrolitów – zawiera ich tak dużo, że stała się pierwowzorem współczesnych napojów sportowych. Od dziś zamiast słodzonych izotoników po każdym treningu sięgaj po ten odżywczy dar natury. Twój organizm poczuje różnicę!