Masaż regeneracyjny

arrow--right Wróć

Masaż regeneracyjny to najefektywniejszy sposób na pozbycie się napięć mięśniowych po wysiłku. Z jego rozluźniających właściwości skorzystają zwłaszcza sportowcy, ale także osoby uprawiające sport rekreacyjnie czy amatorzy odczują regeneracyjne właściwości masaży sportowych.

Zminimalizowanie efektów zmęczenia organizmu po treningu, czyli regeneracja potreningowa, składa się z wielu elementów, a jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych jest masaż. Jakie przyniesie ci korzyści?

Korzyści płynące z masażu regeneracyjnego

 

Energicznie uciskanie, rozcieranie, wcieranie maści dla sportowców, poklepywanie ciała – czynności te wykonuje się z większą siłą niż w przypadku masażu klasycznego, a ich celem jest rozluźnienie napięć mięśniowych powstałych przy wysiłku fizycznym. Masaż regeneracyjny skupia się na mięśniach, które podczas ćwiczeń doznały największych uszkodzeń, ale jego zadaniem jest przywrócenie równowagi całego układu mięśniowo-szkieletowego. Wpływa także na tempo regeneracji organizmu oraz szybkość leczenia kontuzji. Masaż regeneracyjny pozwoli ci się uwolnić od pojawiających się po intensywnych treningach zakwasów.

rollery

Przed czy po wysiłku?

 

Wykonywanie masaży sportowych zaleca się przed zawodami, po nich, a nawet w przerwach w czasie ich trwania. Wariant regeneracyjny wykonuje się zwykle po treningu, a powinny go zastosować nawet osoby, które uprawiają sport wyłącznie dla przyjemności lub by osiągnąć określone wymierne efekty wizualne. W takim przypadku masaż regeneracyjny należy wykonywać po mniej więcej pół godzinie od zakończenia ćwiczeń, powinien trwać mniej więcej 10 minut i orzeźwić mięśnie, dlatego warto zastosować w jego trakcie żel chłodzący Refitner. W przypadku zawodowych sportowców i sporych obciążeń mięśniowych wydłuża się czas masażu nawet do 20 minut, a jego wykonanie odkłada się do dwóch godzin po zakończeniu zawodów czy treningu.

Mięśnie to uwielbiają!


Każdy mięsień naszego ciała, do którego mamy dostęp, może zostać poddany masażowi. Przeciwwskazania dotyczą nie tyle konkretnych miejsc, co kondycji poszczególnych mięśni. Należy czasowo zrezygnować z uciskania mięśni, gdy zostaną przeciążone do tego stopnia, że pojawi się stan zapalny. W przypadku kontuzji pozostawmy masaże fizjoterapeucie i zrezygnujmy z rollera.

Masaż regeneracyjny wpływa na zwiększenie wydajności pracy całego organizmu, dzięki przywróceniu mięśniom właściwej im wagi i siły, do tego dotlenia tkanki skóry oraz poprawia krążenie. Działanie masażu sportowego dwukrotnie szybciej i skuteczniej przywraca organizm do sprawności sprzed wysiłku niż zwykły odpoczynek, dlatego warto włączyć go w plan swoich działań regeneracyjnych.

Podobne artykuły

Dowiedz się więcej